يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
حمید قبادی در جلسه توجیهی برگزارکنندگان نمایشگاه های مد و لباس ایرانی-اسلامی مطرح کرد:

«حمید قبادی» مشاور معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در جلسه توجیهی«برگزارکنندگان نمایشگاه های مد و لباس ایرانی-اسلامی»،که با حضور بیش از یکصد موسسه فرهنگی و هنری فعال در حوزه مد و لباس برگزار شد،گفت: بسیار ممنونم از شما همکاران و هنرمندان عزیز که در سالهای اخیر با تلاش زیاد سعی کردید تا زمینه بروز وظهور و نمایش و مانور فرهنگی را در حوزه مد و لباس فراهم کنید.

وی افزود: مهمترین و اصلی ترین ماموریت تمامی این نوع فعالیت ها در کشور،ارائه الگوهای جدید به جامعه است،یعنی تلاش ها و اقدامات باید منجر به این بشود که بتوان بر اساس قانون،الگوهای جدید مد و لباس را به جامعه معرفی کنیم.

قبادی تصریح کرد:طبعا الگویی مورد تایید است که منطبق با شرایط عمومی جامعه کشور،هنر ،خلاقیت و سایر عناصر تشکیل دهنده طرح و هنر باشد؛خوشبختانه این اتفاق در حال رخدادن است؛برگزاری نزدیک به 200 رویداد طی یکسال اخیر و استعداد میانگین 25 الی 30 شرکت کننده که بعضا بالغ بر 40 طراح هم حضور داشتند؛ این میزان تعداد رویداد، بسیار عدد قابل توجهی از مشارکت طراحان بوده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: این اتفاق بسیار مهمی است که رخ داده،قدر کارتان راباید بدانید،این شما هستید که باید از مجموعه حفاظت بکنید تا بشود این روند را به خوبی دنبال کرد تا نتیجه خوبی را به دست بیاوریم.همه می دانیم که مولد طراحی در کشور همین رویداد ها و طراحانی هستند که بعضی وقتا آنها را فراموش می کنیم که کنارمان هستند و چه نقش پررنگی دارند؛اگر ما به درستی از آنها حمایت بکنیم این باعث می شود استعداد های بزرگی در این عرصه شکوفا شوند.

وی عنوان کرد: مشکلاتی را هم طبعا در برگزاری ها داریم و نقشی که شما دوستان باید ایفا بکنید برای کاهش این مشکلات  حائز اهمیت بوده البته در کنار ایفای نقش مهم شما، هماهنگی ای که همکاران ما باید با شما داشته باشند نیز می تواند روند برگزاری رویدادهای مهم اینچنینی با دقت بیشتری پیش ببرد.

قبادی افزود: نکته ای که میخواهم تاکید کنم و تقاضا کنم به آن توجه کنید این است که چند سالی است که موضوع مد و لباس را باقدرت و با همکاری همه دستگاه ها آغاز کردیم ، شاید خود شما که در این جلسه حاضر هستید ،سابقه فعالیت هایتان عموما به قبل از سال 90 و 91 نرسد، به ویژه طراحانی که در مجموعه شما شرکت می کنند؛ولی دوستانی را داریم که از همان ابتدای کار ،فعالیت هایی را که اصولا در زمینه مد و لباس بوده حضور پررنگی داشتند.آنچه که باید به آن توجه داشت این است که این حوزه متعلق به من و شما نیست،ما بهره بردار این حوزه هستیم ، به خصوص که شما برگزار کننده هستید، به طور قطع هر کدام از شما دارای فکر،اندیشه،خلاقیت و توان هستید که بسیار حائز اهمیت بوده؛شناختی از ساختار اقتصادی و فرهنگی دارید که اینهارا در کنار هم قرار دادید به عنوان «ایونت» از آن بهره برداری می کنید و به جامعه معرفی می کنید؛ این نشان می دهد شمادر حداقل ها توانمند هستید  و تک تک شما دارای ویژگی های متعدد و مهمی هستید .

دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس افزود: وارث و بهره بردار ظرفیت های چند سال اخیر هستیم؛به واسطه فعالیت هایی که در چندسال اخیر در حوزه مدو لباس انجام شده ما توانستیم رویداد برگزار کنیم؛اگر ما سال 89 را نگاه بکنیم بسیار نادر برخی از مزون ها وخانه های مد بودند و لی الان میبینم روند فزاینده ای که این موضوع در کشور شکل گرفته نیاز به دقت و صیانت دارد که خارج از این جلسه نیست و مدیریت این مهم توسط شما باید صورت بگیرد.

قبادی افزود: عملکرد مجموعه گروه ساماندهی مد و لباس حمایت‌گرایانه، همراهانه و دلسوزانه است،طراحی با همه وجود مورد حمایت، برنامه و هدف ما بوده و نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که شما نمایشگر ظرفیت طراحی کشور هستید، شما بستر لازم را با تکنیک های جدید نمایش بدهید، هیچکس مخالفتی ندارد، دوستی که میگوید فیلتر در فیلتر در فیلتر است خوب مگر ما میتوانیم خارج از عرف، شرع، قاعده و ضوابط کار بکنیم.

دبیر کارگروه سازماندهی مد و لباس در ادامه گفت: اگر ما میخواهیم که کار خوب انجام دهیم و اگر توقع داریم که کلاس کاری ما بین‌المللی شود باید رفتارمان هم بین المللی شود، رفتار ممیز در همه دنیا برای ارائه آثار وجود دارد. مگر میشود یک رویداد جهان را ببینید و یک نهاد ممیزی قبل آن نباشد؟

قبادی افزود: نگاه عمومی را اصلاح بکنید، ما نگاه سختگیرانه نداریم و از شما انتظار دارم نگاه ولنگاری نداشته باشید؛ این مجموعه نیاز به صیانت دارد مال شما نیست و مال بنده هم نیست، من امانت دار مجموعه مد ولباس هستم.

طراحان بدنبال مجوز موسسه هنری تک منظور

دبیر کارگروه سازماندهی مد و لباس از فرصت یک ماهه به طراحان گفت: ما یکماه به دوستان فرصت میدهیم که از شکل حقیقی به شکل حقوقی و بر اساس مقررات وارد شوند؛ ، از یک ماه به بعد ما مبنا را براساس موسسه هنری تک منظور مد و لباس خواهیم گذاشت که 5 ماده دارد،پیگیری کنید و 1 یا 2 مورد از موضوعی که به فعالیت طراحان مرتبط می‌شود را درخواست دهیدو به طور قطع ما کمک می‌کنیم و دیگر آن مسیر تهران و استان تهران را نداریم؛ تمامی عزیزان برگزار کننده موظف هستند که مجوز موسسه هنری تک منظور مد ولباس را دریافت کنند و هر رویدادی که برگزار می‌کنند را داشته باشند، طبعا با این کار خیلی از رفت و آمد‌ها و استعلامات یک بار انجام می‌شود.

در حاشیه این جلسه،از موسسه فرهنگی و هنری عصر گفتگوی قلم به عنوان مجری برگزاری دوره های بین المللی یاد شد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به طرح مسائل، موانع و مشکلات این حوزه پرداختند که در نهایت با پاسخ های روشن از سوی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور جلسه پایان یافت.



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳